Wanneer een eigen VoIP telefooncentrale?

Wij adviseren onze klanten een eigen VoIP centrale te nemen als men meer dan vijftien tot twintig medewerkers heeft op een vestiging, of indien men een snel groeiende organisatie heeft die binnen korte tijd meer dan dit aantal medewerkers zal hebben.

Ook indien men gebruik wil maken van outlook integratie, secretaresse overzichten of integratie met CRM/databases, is een eigen VoIP telefooncentrale aan te raden.

Type VoIP centrale en aantal lijnen


Nagenoeg iedere VoIP centrale is te gebruiken in combinatie met VoIP van FlexibelVoip. De VoIP koppeling die wordt aangemaakt voor de centrale, kan ieder gewenst aantal lijnen hebben. Op deze manier kan het aantal lijnen eenvoudig meegroeien met de organisatie. Asterisk, elastix en trixbox zijn veel gekozen opensource centrales.

Voordelen eigen VoIP centrale


De grootste voordelen van een eigen centrale is dat er eenvoudig veel toestellen op aan te melden zijn. Daarnaast past een eigen telefooncentrale in sommige gevallen beter bij een organisatie en haar communicatie wensten.

Functioneel wordt het verschil tussen een eigen centrale en een hosted centrale overigens steeds kleiner. Laat je dus goed adviseren (daar zijn we voor).

FlexibelVoip kan een VoIP centrale leveren en, indien gewenst, tevens beheren. Meer informatie over de FlexibelVoip VoIP centrale.

IP Trunking / VoIP trunk


Een VoIP trunk of IP Trunking is een koppeling tussen een telefooncentrale en ons netwerk over IP. Een VoIP trunk heeft een lijncapaciteit van bijvoorbeeld 10, 20 of 30 lijnen. FlexibelVoip heeft echter ook klanten waar de VoIP trunk een maximum capaciteit van 250 lijnen heeft.

Telefoonnummers of telefoonnummerblokken koppel je aan de VoIP trunk. FlexibelVoip levert nieuwe nummers en nummerblokken tot 10.000 nummers in alle netnummers in Nederland.

Meer weten over de prijzen van een IP trunk.